W związku z zarejestrowanym błędem certyfikatu cyfrowego na kartach do tachografu skutkującym skróceniem terminu ważności wydanych kart, odnotowane zostały przypadki, że karta zostaje uznana przez tachograf za nieważną szybciej, niż to wynika z informacji na niej nadrukowanej.
Jeśli tachograf poda informację, że termin ważności karty mija szybciej niż to wynika z nadruku, należy skontaktować się z PWPW w celu otrzymania potwierdzenia zgłoszenia awarii karty (INFOLINIA: 22 332 92 90, e-mail:tachograf@pwpw.pl), a także wydania zaświadczenia umożliwiającego kontynuację jazdy oraz ewentualnych instrukcji postępowania.
Każda sprawa rozpatrywana będzie indywidualnie w trybie reklamacyjnym. W przypadku wznowień kart obarczonych problemem zbyt krótkiego certyfikatu, nowe karty wydane na podstawie nadesłanych wniosków o wznowienie karty będą ważne od dnia wydania a nie od dnia kolejnego licząc od daty końca ważności karty wznawianej z okresem ważności nowej karty.
Pracujemy nad rozwiązaniami, które mają zapobiec tego typu sytuacjom w przyszłości.
Dziękujemy za cierpliwość.